Eerste elektrische Porsche heet Taycan
Productieversie van Porsche Mission E komt medio 2019
Weinig conceptauto’s zijn zo vaak in het nieuws als de Porsche Mission E. Want ja, een volledig elektrisch aangedreven Porsche is best spannend. En nu weten we hoe het model gaat heten: Taycan.
Elektrische Porsche
De Porsche Mission E werd eind 2015 onthuld. Sindsdien is het merk druk bezig met het klaarstomen van de productieversie. De eerste elektrische Porsche schept hoge verwachtingen, zowel op het gebied van prestaties als actieradius. Dus de ontwikkelaars nemen alle tijd, er is geen haast geboden. Desnoods komt het model een jaar later, als het maar voldoet aan de hoge eisen.
Zoals het er nu naar uitziet, krijgt de Porsche Taycan twee elektromotoren die samen 400 kW (600 pk) aan vermogen leveren. Daarmee is een acceleratie van 0 naar 200 km/u in minder dan 12 seconden mogelijk.
LEES OOK: Nieuwe Porsche Cayenne E-Hybrid (2019): krachtpatser met stekker
500 km actieradius
Om volop te kunnen genieten van de sportwagenprestaties, kan de Porsche Taycan meervoudig voluit accelereren zonder vermogensverlies. De actieradius zou meer dan 500 km bedragen (volgens NEDC). Als de actieradius getest wordt volgens de nieuwe WLTP-methode, valt het rijbereik lager uit.
Waarschijnlijk is de batterij het laatste onderdeel dat wordt gewijzigd om ervoor te zorgen dat de Taycan vanaf de introductie voorzien is van de allernieuwste batterijtechniek. Wij gokken op een WLTP-actieradius van ten minste 500 km. Verder is het afwachten. De definitieve productieversie van de Porsche Taycan wordt in de loop van 2019 gepresenteerd.
ZIE OOK: Video: Mark Webbber test elektrische Porsche Mission E
Nog geen reacties