e-miglia rally zware beproeving voor elektrische auto’s
Straftijd
De bestuurders van de LEAF Willem-Jan te Riele en Marc de Jong finishten de eerste dag als 20e van in totaal 32 teams. Een top tien klassering leek in bereik. Echter liep het team tijdens de regelmatigheidsetappe wegens een misverstand een straftijd van twee uur op. Eerder op de dag doorstond de LEAF de zware 190 kilometer lange etappe van Munchen naar Mittersill met glans.
Stroomstoring
Op de tweede dag bleek dat vanwege een nachtelijke stroomstoring een groot aantal auto’s niet geheel was opgeladen. Ook de LEAF van het Nissan Greensource Team was slachtoffer. De boordcomputer gaf aan dat er slechts 60 kilometer gereden kon worden. Het was dus niet mogelijk om de ruim 2.500 meter hoge Grossglockner te bedwingen. Het team moest noodgedwongen kiezen voor een kortere route naar Bolzano. Ondanks een hevig onweer in de bergen kwam de LEAF veilig over de finish.
Bergpassen
Op de ochtend van de derde dag behaalde het Nissan Greensource Team een zesde plek tijdens een behendigheidsproef. Uiteindelijk bleek de beklimming van drie zware bergpassen toch een te grote hindernis. Een groot aantal teams, waaronder de Nederlandse delegatie, waren gedwongen om vlak voor de finish extra bij te laden. Uiteindelijk sloot het team de dag af met een negende plek in het algemeen klassement. Op 5 augustus staat de laatste etappe naar St. Moritz gepland.
Nog geen reacties