Dit is de nieuwe BMW X2 xDrive25e, een plug-in hybride
Marktintroductie in juli 2020
BMW breidt het aanbod plug-in hybride modellen verder uit met de BMW X2 xDrive25e. De X2 met stekker komt naast de BMW X1 xDrive25e, BMW 225xe Active Tourer en MINI Cooper SE Countryman ALL4 in het PHEV-gamma van de BMW Group. De introductie van de X2 xDrive25e vindt plaats in juli 2020. De auto gaat 51.600 euro kosten.
Nieuwe kenmeken
BMW grijpt de introductie van het plug-in hybride model aan om direct wat cosmetische aanpassingen door te voeren. Zo heeft BMW het design van de voorzijde herzien en meer hoogglans zwarte elementen toegepast. De onderste luchtinlaten zijn bijvoorbeeld afgewerkt met een hoogglans zwarte omlijsting. De ronde mistlampen in de bumper zijn verdwenen, omdat BMW in het vervolg de verlichting voor weeromstandigheden met beperkt zicht in de standaard aanwezige LED-koplampen verwerkt. Het aanbod carrosseriekleuren is uitgebreid met de nieuwe kleur Phytonic Blue metallic. Deze kenmerken worden ook doorgevoerd op andere X2-modellen.
Systeemvermogen
De nieuwe BMW X2 xDrive25e heeft een elektromotor met 95 pk en 165 Nm op de achteras en een 1,5-liter 3-cilinder benzinemotor met 125 pk en 220 Nm op de vooras. Dat resulteert in vierwielaandrijving en een systeemvermogen van 220 pk en maximaal 385 Nm aan koppel. De X2 xDrive25e sprint vanuit stilstand naar 100 km/u in 6,8 seconden en haalt een topsnelheid van 195 km/u.
Elektrisch rijden en opladen
Dankij het accupakket – geplaatst onder de achterbank – met een bruto energiecapaciteit van 10,0 kWh kan de BMW X2 xDrive25e op een volle accu tot 57 kilometer puur elektrisch rijden (WLTP). Het volledig opladen van het accupakket duurt met een huishoudelijk stopcontact ongeveer vijf uur, 80% van de totale capaciteit is al na 3,8 uur bereikt. Met een BMW i Wallbox duurt het volledig opladen van een lege accu ongeveer 3,2 uur, opladen tot 80% van de totale capaciteit duurt 2,4 uur.
Rijmodi
Er is keuze uit de rijmodi AUTO eDRIVE, MAX eDrive en SAVE BATTERY. In AUTO eDRIVE – de basisrijmodus – werken de verbrandings- en elektromotor maximaal samen. In de MAX eDrive-modus gebruikt het systeem alleen elektrische energie tot een snelheid van 135 km/u. In de SAVE BATTERY-modus wordt batterijcapaciteit bewaard voor later gebruik, bijvoorbeeld om de laatste kilometers van de reis in een stadscentrum puur elektrisch te kunnen afleggen. Om de aerodynamica te optimaliseren is de wielophanging met 10 millimeter verlaagd ten opzichte van conventioneel aangedreven varianten.
Nog geen reacties