achtergrondafbeelding

BMW: wisselaccu’s kunnen oplossing zijn

9 jun 2010, 8:45  •  Autonieuws  •  Door De Redactie

Bruch

Dat zegt Wieland Bruch, hoofd communicatie van BMW in het Verenigd Koninkrijk, tegen de Irish Times. Bruch beschrijft de huidige stand van de accutechniek als waar de verbrandingsmotor honderd jaar geleden stond: te duur, te weinig duurzaam, te zwaar. Volgens Bruch ligt de kostprijs van een elektrische Mini E op pakweg 100.000 euro per stuk, en dat is teveel voor productie. De woordvoerder geeft wel toe dat voor een elektrische auto een specifiek ontwikkeld platform nodig is: dat gaat dan ook gebeuren met de Megacity, de EV die BMW voor 2013 in de planning heeft staan. Er volgt echter eerst nog een test met een omgebouwde BMW 1-serie, de ActiveE, die al een aanzienlijk efficiëntere accu aan boord heeft.

Nog geen reacties


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.