BMW i8 Roadster is bijna klaar
Krijgt elektrisch bedienbare dakconstructie
BMW is gestart met de laatste testfase van de nieuwe i8 Roadster in de fabriek in Leipzig. De cabriolet met elektrisch bedienbare dakconstructie komt in de loop van 2018 op de markt.
Plug-in hybride
De plug-in hybride aandrijflijn van de nieuwe BMW i8 Roadster komt naar verluidt overeen met de huidige coupé. Reken dus op een 1,5-liter driecilinder turbobenzinemotor en een krachtige elektromotor met een gecombineerd vermogen van 266 kW (362 pk) en 570 Nm trekkracht. De auto moet 37 kilometer volledig elektrisch af kunnen leggen, met een maximumsnelheid van 120 km/u. Het gemiddelde verbruik komt waarschijnlijk uit op 2,1 l/100 km met een CO2-uitstoot van 49 g/km.
Met koolstofvezel versterkt kunststof
Zoals je op de foto’s al ziet maakt BMW ook voor de i8 Roadster gebruik van met koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP). Dit materiaal is extreem stijf en voorkomt een hoog wagengewicht. Of het ontbreken van een vast dak gevolgen heeft voor de torsiestijfheid, is nog niet bekend. De prestaties? Reken op een 0-100-tijd van 4,5 seconden en een begrensde topsnelheid van 250 km/u.
Nog geen reacties