BMW Concept i4: de highlights op een rij
Studiemodel oogt al productierijp
Dat er een productieversie volgt op basis van deze elektrische BMW Concept i4, dat is geen verrassing meer. De BMW i4 gaat namelijk in 2021 in productie. Dat is precies de reden waarom deze BMW Concept i4 al heel productierijp oogt.
BMW Gran Coupé
Tellen we even mee: BMW levert al de 2 Serie Gran Coupé, 4 Serie Gran Coupé en de 8 Serie Gran Coupé. In de toekomst komt daar een middelgrote elektrische Gran Coupé bij. Dat wordt de productieversie van deze BMW Concept i4. Die auto gaat overigens gewoon BMW i4 heten.
BMW i4 in productie
De serieproductie van de nieuwe BMW i4 start in 2021 in München. Ongeveer 90 procent van de bestaande productieapparatuur in de carrosseriewerkplaats kan volgens BMW voor het productieproces worden gebruikt of aangepast om de BMW i4 te produceren. De resterende 10 procent – in het bijzonder de machines die worden gebruikt voor het bouwen van de structuur van de achterzijde – zal nieuw worden gebouwd. BMW Group investeert ongeveer zo’n 200 miljoen euro in de fabriek in München om de productie van de BMW i4 te realiseren.
600 kilometer range
De auto krijgt een actieradius tot 600 kilometer (WLTP), mogelijk gemaakt door een 80 kWh lithium-ion accupakket van ongeveer 550 kilogram. De elektromotor in de i4 produceert maximaal 530 pk (390 kW). Dat is genoeg vermogen voor een 0-100-tijd van zo’n vier seconden en een topsnelheid van meer dan 200 km/u.
Nieuwe grille
De productieversie van de BMW i4 krijgt net als de Concept i4 een forse nierengrille. Bij het studiemodel is ie in zwart uitgevoerd en natuurlijk gesloten, omdat een elektromotor minder koeling nodig heeft. De grille is uitgerust met verschillende sensoren. Let ook op het nieuwe logo van BMW. Bij de Concept i4 is dat logo transparante uitgevoerd.
BMW Curved Display
De BMW Concept i4 heeft verder nog drie verschillende Experience Modes van het BMW Curved Display. Deze modi maken het voor gebruikers mogelijk om de verschillende facetten van de elektrische aandrijving te ontdekken. Deze modi bieden een blik vooruit op de vormgeving van de volgende generatie bedieningssysteem voor BMW modellen vanaf 2021. Er is keuze uit ‘Core’, ‘Sport’ en ‘Efficient’, elk met een eigen weergavestijl.
Verschrikkelijk die uit z’n krachten gegroeide gril.
Jammer !
Tjonge jonge, Het lijkt steeds meer op een smakeloze jappenbak