Audi R18 met e-tron vierwielaandrijving klaar voor Le Mans
Dielselhybride met e-tron-vierwielaandrijving
De dieselhybride-aandrijflijn van de R18 LMP1-auto is uitgerust met een elektromotor en een 375 kW (510 pk) sterke V6 TDI-motor. Vanwege de nieuwe reglementen heeft deze R18 zeven procent minder vermogen dan de vorige auto. Audi heeft voor de koets van de R18 e-tron Quattro gebruikgemaakt van lichtgewicht materialen zoals carbon om het extra gewicht van de aandrijflijn te compenseren.
Twaalf coureurs
In totaal bestaat het Audi-rijderskader voor Le Mans en het WEC uit twaalf coureurs, inclusief Le Mans-recordwinnaar Tom Kristensen (Denemarken) en de winnaars van vorig jaar Marcel Fässler (Zwitserland), André Lotterer (Duitland) en Benoît Treluyer (Frankrijk). Nieuw in het kader zijn de Italiaan Marco Bonanomi, tot dusver testrijder, oud-DTM-coureur Oliver Jarvis uit Groot-Brittannië en de Fransman Loïc Duval, die vorig jaar de 12 Uur van Sebring won. Verder nog in het team zijn de Italiaan Dindo Capello, de Schot Allan McNish, de Duitsers Timo Bernhard en Mike Rockenfeller en de Fransman Romain Dumas. De R18 e-tron Quattro neemt het tijdens de 24 Uur van Le Mans onder meer op tegen de plug-in hybride LMP1-auto van Toyota.
Nog geen reacties