Ruime plug-in hybride: Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro Competition
Met serieus veel vermogen
Audi levert van de A6 Avant nu ook een plug-in hybridevariant: de A6 Avant 55 TFSI e quattro Competition. Van de A6 Limousine was al een PHEV-variant te bestellen.
Aandrijflijn uitgelicht
De Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro Competition heeft een systeemvermogen van 367 pk, bereikt door een 2.0 TFSI viercilinder met 252 pk en 370 Nm te koppelen aan een elektromotor met 143 pk vermogen en maximaal 350 Nm aan koppel. Het systeemkoppel komt uit op 500 Nm, beschikbaar vanaf 1.250 toeren per minuut. Vierwielaandrijving is standaard op de plug-in hybride.
Accu
De A6 Avant 55 TFSI e quattro Competition heeft een 14,1 kWh grote lithium-ion accu, geplaatst onder de bagageruimte. Bij publieke laadpunten met 7,4 kW aan laadvermogen via de bijgeleverde mode 3 kabel duurt het volledig opladen van een lege batterij ongeveer 2,5 uur.
Elektrische range
De elektrische range is volgens de WLTP-cyclus vastgesteld op 51 kilometer en elektrisch rijden kan tot 135 km/u. Werken de twee motoren samen, dan sprint deze A6 Avant in 5,7 seconden naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 250 km/u.
Bagageruimte
Er is nog 405 liter bagageruimte over, of 1.535 liter als je de rugleuning van de achterbank neerklapt.
Drie rijmodi
Er is keuze uit de rijmodi ‘EV’ (volledig elektrisch), ‘Hybrid’ (gecombineerd benzine en elektrisch) en ‘Hold’ (bewaren van elektrische energie). Alleen in ‘Hybrid’ is het volledige vermogen beschikbaar. De prijzen zijn nog niet bekend.
Nog geen reacties