Amerika steekt 12 miljoen dollar in draadloze oplaadtechniek voor elektro-auto's
Gebruiksvriendelijker en voordeliger
Het Amerikaanse Energie Ministerie ziet in draadloos opladen een manier om elektrische voertuigen praktischer en gebruiksvriendelijker te maken voor consumenten en bedrijven. Het ministerie voorspelt ook dat elektrische auto’s in de toekomst wellicht met compactere accupakketten uitgerust worden. Hierdoor kunnen de productiekosten van elektrische auto’s flink dalen.
Statisch en dynamisch draadloos opladen
De overheidsinstantie wil de ontwikkeling van zowel statische als de dynamische vorm van draadloze oplaadtechniek stimuleren. Bij statisch draadloos opladen kan een elektrische auto met draadloze oplaadtechniek opladen boven een inductieplaat die via magnetische spoelen elektrische energie overbrengt. Bij dynamisch draadloos opladen laadt de accu van een elektro-auto op tijdens het rijden over een wegdek voorzien van magnetische spoelen
Voorwaarden subsidie
Voorwaarde om in aanmerking te komen voor het subsidiegeld is dat de bedrijven de draadloze oplaadtechniek ontwikkelen voor voertuigen met een maximum gewicht van 4.540 kilogram (10.000 lbs). De techniek moet in het voertuig zijn geïntegreerd en een minimaal vermogen van 3,3 kW overbrengen met een minimale energie-overbrengingsefficiëntie van 85 procent.
Nog geen reacties