Tesla Model 3 krijgt een benzinemotor
Je leest het goed...
Je leest het goed, een Tesla Model 3 met een benzinemotor. “Waarom!?”, vraag je dan waarschijnlijk af. Volgens de Oostenrijkse ingenieur Frank Obrist is de auto dan een stuk beter en goedkoper. Hij heeft daarom een Model 3 omgebouwd en voorzien van een traditionele verbrandingsmotor. Het resultaat is niet eens zo heel gek.
Tesla Model 3
De Tesla Model 3 is dé auto van het moment. Hij ziet er goed uit, heeft verassend goede rijeigenschappen en een indrukwekkende actieradius. Al meer dan 30.000 Nederlanders bedachten zich geen moment en hebben er nu één op de oprit staan. Toch is niet iedereen tevreden met de Model 3.
Elektrische auto’s zijn te duur
Maak kennis met Frank Obrist. Deze Oostenrijkse ingenieur denkt het duidelijk beter te weten dan Tesla. Obrist is namelijk van mening dat volledig elektrische auto’s veel te duur zijn.
Volgens de Oostenrijker is er een eenvoudige manier om ze goedkoper te maken: verklein de dure accu en voeg een kleine benzinemotor toe. Ofwel: een hybride.
Tesla Model 3 Hybride
En dat is exact wat Frank Obrist gedaan heeft. Hij heeft de Tesla-batterij in een Model 3 vervangen door een compacte 17.3 kWh batterij die slechts 98 kilo weegt. Onder de motorkap is tevens een tweecilinder-benzinemotor geplaatst met 54 pk. De benzinemotor drijft niet de wielen aan, maar voorziet de batterij van stroom.
Zuinige Model 3
Met de 17.3 kWh accu kan deze Tesla Model 3 hybrid 100 kilometer volledig elektrisch rijden. Maar door gebruik te maken van de benzinemotor haalt de Tesla 1.000 kilometer op een volle tank. Obrist zegt dat een verbruik van 2,0-liter op 100 kilometer haalbaar is.
Met het project wil Obrist een alternatieve kijk op duurzame mobiliteit geven. Onder de naam Obrist Powertrain wil de Oostenrijker de plug-in Tesla in 2023 op de markt brengen. Of het publiek dan nog zit te wachten op een hybride is nog maar de vraag.
Lees ook: Tesla breidt Supercharger-netwerk flink uit in Nederland
So if you took Clomid on days 3 to 7 of your cycle, you are most likely to ovulate between days 10 and 17 [url=https://fastpriligy.top/]buy priligy online[/url]
The educational materials will be developed by Zeneca and the National Cancer Institute NCI, which helped fund clinical trials and supported the new indication where to buy cialis online Inhibition of MAPK and PKB by both drugs together was not much greater than that achieved with lapatinib alone in MCF 7 pr and ZR 75, yet cell cycle inhibition was significantly greater with both drugs together
Allemaal waar, en elektrisch rijden is absoluut de toekomst. Maar dat fast chargen hebben we niet zomaar geregeld. Het is zeker mogelijk om in de nabije toekomst veel sneller op te laden zodat je na een kwartier laden alweer zo’n 500 km kan rijden. Helaas is in geen enkel land het elektriciteitsnetwerk geschikt hiervoor. Ter illustratie: een normaal huis aansluiting is ca 17kw (3x25A bij 230 volt). Er zijn natuurlijk huizen met een kleinere of grotere aansluiting, maar dit is de standaard. Een Jaguar i-Pace heeft 100kw DC fast charge capaciteit (0-80% opladen in 45 minuten. 80% accu = ca 65% actieradius). Een accu die dergelijke prestaties in 15 minuten levert heeft dus 300kw DC laadstroom nodig. Dat wil zeggen 300/17= ongeveer de aansluitwaarde van 17 gemiddelde huizen bij elkaar. Stel je voor dat 1 op de 4 huizen een dergelijk laadstation voor de deur of op de oprit wil hebben…. Nou dan is de netbeheerder nog wel even bezig.
2 liter op 100 kilometer is niet goedkoper maar ongeveer gelijk aan de prijs van elektra. Daarvoor heb je wel extra onderdelen, onderhoud e.d..
Ik zie het voordeel niet.
Binnen niet al te lange tijd zal je ook voor elektrisch auto’s wegenbelasting moeten betalen.
Dat zij nu niet hoeven te betalen merkt de overheid door de stijgende verkoop steeds meer.
Ben wel benieuwd naar de volledige specs van deze tesla.
Wat een triste vertoning. Get a life! .)))
Met die getallen is zelfs opladen uit een kolencentrale al beter dan rijden met een benzinemotor. En er zijn batterijen in ontwikkeling die bij een fast-charge station in enkele minuten zijn opgeladen. Dat gezegd denk ik dat een hybride minder stroom verbruikt dan een full-electric die met al die accu’s nog zwaarder is.
Goed idee. Afgekeken van BMW die in 2013 uitkwam net de i3 hybride. Voor de Tesla hybride moet echter wel wegenbelasting betaald worden.