Suzuki presenteert elektro-auto's in Tokyo
Studiemodellen
Een van de meest kansrijke studiemodellen is de Swift EV Hybrid kan – aangedreven door zijn elektromotor – tussen de 20 en 30 kilometer afleggen, wat in Japan in veel gevallen voldoende is. Deze elektrisch aangedreven Swift is echter uitgerust met een range extender – een benzinemotor die fungeert als generator – waardoor met de hybride Swift ook langere afstanden afgelegd kunnen worden. Hierdoor kan de Swift EV Hybrid toe met een kleinere accu, met als voordelen: een kortere oplaadtijd, minder gewicht en lagere kosten.
Met de Q-concept laat Suzuki een geheel nieuwe vorm van mobiliteit zien.
Compact
De Q-concept houdt het midden tussen een conventionele auto en motorfiets. Hij is 2,5 meter lang, elektrisch aangedreven en biedt twee zitplaatsen achter elkaar. Dit studiemodel is vooral bedoeld voor toepassing in stedelijk gebied. Tot slot toont Suzuki de Regina, die de visie van Suzuki op de compacte auto van de toekomst vertegenwoordigd. De Regina is voorzien van een benzinemotor en weegt 730 kilogram. Door zijn uitstekende stroomlijn is de luchtweerstand van het studiemodel 10 procent lager dan die van vergelijkbare modellen. De Regina laat een brandstofverbruik van 3,1 liter per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van 70 gram per kilometer noteren.
Original post blogged on b2evolution.
Nog geen reacties