Stichting e-laad: ‘gebruikers publieke laadpunten zijn tevreden’
Stichting e-laad heeft een enquête gehouden onder ruim honderd gebruikers van haar publieke laadpunten voor elektrische auto’s. Het doel van het onderzoek is het verbeteren van de eigen dienstverlening. Uit de resultaten blijkt dat de gebruikers in het algemeen tevreden zijn.
De enquête is ingevuld door 108 berijders van zowel volledig elektrische auto’s als plug-inhybrides. Ze zijn hoog opgeleid en het merendeel is mannelijk. De meeste gebruikers laden zo’n 1 tot 10 keer per maand bij de e-laadpalen, maar er zijn ook enthousiaste gebruikers met 25 of meer laadbeurten per maand.
Uit de enquête komt het beeld naar voren dat de gebruikers in het algemeen tevreden zijn over het gebruiksgemak, de betrouwbaarheid, de vindbaarheid en de geboden oplossing als bij een oplaadpunt een storing optreedt. Feit is wel dat gebruikers 1 tot 5 keer maand niet kunnen laden omdat de parkeerplaats is bezet.
De punten die aandacht verdienen, zijn met name de terugkoppeling bij storingen en de oplostermijn bij urgente storingen. Ook blijkt dat gebruikers graag zelf de energieleverancier willen kiezen. Verder zijn er onduidelijkheden op het gebied van het reserveren van laadpunten en prijsdifferentiatie. Stichting e-laad zegt de resultaten te onderzoeken en verbeteringen door te voeren waar mogelijk.
Lees hier het volledige rapport.
Nog geen reacties