Rij-impressie: Chevrolet Volt
De auto is op dezelfde leest geschoeid als de Opel Ampera. Hij rijdt elektrisch tot de accu leeg is (60-80 km). Daarna krijgt de elektromotor van 110 kW stroom die door een 1,4-liter benzinemotor van 63 kW wordt opgewekt. In Amerika, waar de Chevrolet Volt al wordt verkocht, is het gebruikers al gelukt meer dan 1.600 kilometer af te leggen tussen twee tankbeurten. Doordat ze kortere ritten louter elektrisch reden en de accu tussendoor thuis of op het werk oplaadden.
De Volt is net als de Opel Ampera voorzien van handige extra’s als een navigatiesysteem en een achteruitrijcamera. Hij rijdt stil en comfortabel en biedt plaats voor vier inzittenden. De zitplaatsen achterin zijn van elkaar gescheiden door een hoge brug met daaronder de accu.
De levering van de Volt in ons land begint in november via acht geselecteerde dealers, voor prijzen vanaf 41.950 euro. Dat is veel, maar daarna vallen de kosten mee: de Chevrolet Volt is, als het kabinet zijn zin krijgt, volledig belastingvrij te rijden.
Lees ook:
– Goedkoper, maar niet elektrisch: de Chevrolet Cruze.
– Lust een slokje meer, de Camaro Convertible.
– Chevrolet bouwt allang geen Caprice Classics meer, wel Aveo’s.
Nog geen reacties