Nuon schrapt abonnementskosten opladen elektrische auto
Nuon-oplaadpas
Vanaf komende maand betalen elektrisch rijders met een Nuon oplaadpas alleen nog maar voor de afgenomen groene stroom. Nuon rekent deze stroom af per gebruikte kWh. De verbruikskosten worden 0,23 euro per kWh, exclusief BTW. Inclusief BTQ is dat 0,278 euro. Manager Emobility Nuon Joris Hupperets: “In de praktijk betekent dit dat ongeveer 95 procent van de Nuon-pashouders goedkoper uit is ten opzichte van het oude tarief. Het afschaffen van de abonnementskosten maakt de oplaadpas ook aantrekkelijker voor elektrisch rijders die er relatief weinig gebruik van maken.”
The New Motion
Mobiliteitsprovider The New Motion en belangenvereniging ANWB zijn twee andere aanbieders van oplaadpassen voor elektrische auto’s. Hoe pakken zij het betalen voor opladen aan? Bij The New Motion betalen elektrisch rijders een vast maandbedrag van 8,47 euro voor het snellaad-netwerk. Het snelladen zelf kost 5,08 euro voor 10 minuten en 8,13 euro voor 30 minuten. Bij de openbare lolo oplaadpalen betaal je geen vaste maandlasten. Opladen kost 1,02 euro per uur en 1,7 cent/min. Wie laadt bij de thuis-lolo betaalt alleen zijn eigen stroomrekening en de eventuele kosten voor het plaatsen van de lolo. Wie gebruik wil maken van de ANWB Oplaadservice, moet eerst lid worden van de Wegenwacht. Die kosten laten wij nu even buiten beschouwing. De Oplaadservice kost 7,50 euro per maand. Dan kun je bij alle openbare oplaadpalen en snelladers in Nederland de elektrische auto opladen. Voor 30 minuten snelladen betaal je circa 8 euro per uur en opladen kost volgens de ANWB 1 euro per uur.
Wat is volgens jou de beste aanbieder van oplaadpassen? Laat hieronder een reactie achter.
Nog geen reacties