Niet alle Mercedes-Benz-dealers verkooppunt van EQ-modellen
Benelux krijgt 65 EQ-dealers, waarvan 30 dealers in Nederland
Niet alle Mercedes Benz-dealers in de Benelux gaan de modellen met het EQ-label verkopen. In de Benelux worden in totaal 65 EQ-verkooppunten aangesteld die voldoen aan de eisen die Mercedes-Benz heeft opgesteld voor het verkopen, onderhouden en repareren van elektrische voertuigen van het EQ-merk.
Electric Intelligence
EQ is het nieuwe label van Mercedes-Benz voor elektromobiliteit en staat voor ‘Electric Intelligence’. Een van de eerste EQ-modellen is de volledig elektrische EQC. Deze elektrische SUV heeft twee elektromotoren aan de voor- en achteras met een totaalvermogen van 300 kW. De auto vormt een concurrent van de Jaguar i-Pace en de Audi e-tron.
30 dealers in Nederland
De auto kopen wordt in de Benelux dus mogelijk bij 65 dealers, waarvan 34 in België, 30 in Nederland en 1 in Luxemburg. Deze dealers mogen zich expert in elektromobiliteit noemen. “De overige Mercedes-Benz vestigingen fungeren als servicepunt om EQ-voertuigen in te nemen en vervolgens voor onderhoud bij een EQ-dealer onder te brengen. Op deze manier houdt de klant contact met zijn eigen, dichtstbijzijnde Mercedes-Benz dealer”, aldus Mercedes-Benz.
Verkoopaandeel
Daimler, het moederbedrijf van Mercedes-Benz, verwacht dat elektromodellen in 2025 een verkoopaandeel van 15 tot zelfs 25 procent zullen hebben bij Mercedes-Benz, afhankelijk van de individuele klantvoorkeuren en de ontwikkeling van een openbare laadinfrastructuur.
2022
In 2022 zal het gehele portfolio van Mercedes-Benz Cars geëlektrificeerd zijn. Het merk biedt elektrische alternatieven aan in elk segment, van een compacte Smart tot een SUV als de EQC. In totaal gaat het om meer dan 130 varianten. “Het elektro-offensief vindt plaats onder de vlag van het nieuwe technologie- en productmerk EQ en staat voor een uitgebreid elektrisch ecosysteem voor elektromobiliteit, dat is opgebouwd uit producten, services, technologieën en innovaties.”
CASE
Het EQ-label is een elementair onderdeel van de Mercedes-Benz bedrijfsstrategie voor toekomstige mobiliteit, gebundeld onder de term CASE. De vier letters staan voor de vier strategische pijlers ‘connectiviteit’ (Connected), ‘autonoom rijden’ (Autonomous), ‘flexibel gebruik’ (Shared & Services) en ‘elektrische aandrijving’ (Electric).
Nog geen reacties