Mitsubishi GT-PHEV Concept – het vervolg op de Outlander PHEV
Mitsubishi werkt aan een nieuw plug-in hybrid vehicle. De auto heet nu nog GT-PHEV Concept en debuteert vandaag in Parijs. De auto kan 120 kilometer elektrisch rijden dankzij een 25 kWh-batterij.
Persbericht Mitsubishi
Wereldpremière Mitsubishi GT-PHEV Concept
Mitsubishi Motors presenteert SUV van de toekomstMitsubishi Motors Corporation (MMC) staat tijdens de Autosalon van Parijs grotendeels in het teken van de nieuwe GT-PHEV Concept. Het studiemodel beleeft zijn wereldpremière, toont de toekomstige designtaal en de volgende generatie plug-in hybride aandrijflijn.
De Mitsubishi GT-PHEV Concept is ontworpen volgens de nieuwe designstrategie ‘Form follows Function’. Het krachtige ontwerp met scherpe lijnen, een indrukwekkende voorzijde en een ‘zwevend’ dak geven de SUV een zowel robuuste als dynamische uitstraling. De scherp gesneden dagrijverlichting, de verticaal gesplitste koplampen en de achterlichten over de volle breedte van de auto benadrukken de avontuurlijke uitstraling van de GT-PHEV.
Die dynamiek komt terug in het ruime interieur, waarin de horizontale lay-out van het dashboard, de verchroomde bedieningselementen en het veelvuldige toegepaste leder in zwart en donkerrood een hoofdrol spelen.
Plug-in hybride met Triple Motor-systeem
De GT-PHEV Concept is uitgerust met een nieuwe, door Mitsubishi Motors ontwikkelde plug-in hybride aandrijflijn. Deze bestaat uit een Triple-Motor lay-out en een batterijpakket met een nog grotere energiedichtheid.De voorwielen worden aangestuurd door een enkele elektromotor van 90 kW, de achterwielen door twee 45 kW elektromotoren. Die worden gevoed door de 25 kWh-batterij die onder de vloer is gemonteerd. De 2,5-liter benzinemotor is speciaal voor gebruik in een PHEV ontwikkeld. In Series Drive modus fungeert deze als generator. In Parallel Drive modus biedt de verbrandingsmotor maximale efficiency bij hoge snelheden en extra acceleratievermogen bij lagere snelheden.
De Mitsubishi GT-PHEV Concept heeft in theorie een puur elektrische actieradius van 120 kilometer en een totale actieradius van meer dan 1.200 kilometer (volle tank en volledig opgeladen batterij), goed voor een CO2-emissie van minder dan 26 g/km. Daarmee staat de GT-PHEV aan de top van het plug-in hybridesegment. De hoge mate van efficiency wordt bereikt door de combinatie van een geavanceerde aandrijflijn en een lage luchtweerstand door de automatisch sluitende grille en de snelheidsafhankelijke, adaptieve wielophanging die de rijhoogte aanpast.
Super All Wheel Control (S-AWC)
De rijeigenschappen van Mitsubishi Motors’ toekomstige plug-in hybride SUV worden naar een hoger niveau getild met Mitsubishi’s Super All Wheel Control (S-AWC) vierwielaandrijving. Dit systeem omvat Active Front Differential (AFD) en Active Yaw Control (AYC), waarmee de verdeling van de aandrijfkrachten over de voor- en achterwielen worden geregeld. Dit biedt een optimale wegligging in bochten en zorgt voor maximale tractie onder alle omstandigheden. Active Stability Control (ASC) regelt de remkracht per wiel en de vermogensafgifte van de motoren voor een perfecte stabiliteit.Connected car-technologie
De GT-PHEV Concept demonstreert ook de nieuwste innovaties op het gebied van connected car-technologie. Als de bestuurder bijvoorbeeld een bestemming invoert in het geïntegreerde navigatiesysteem, wordt het energieverbruik van de motoren geoptimaliseerd op basis van real-time informatie over het weer, de temperatuur, de route en de omstandigheden onderweg.
Nog geen reacties