achtergrondafbeelding
2019 Mercedes-Benz EQC

3 reacties

  1. Paul de Wilde schreef:

    Jij zegt het Luc Weide, ik dacht het ook gelijk dat ik dit artikel aan het lezen was…

    Maar het ergste komt nog, de AC lader werkt op slechts één fase, dus aan een 11kW laadpaal zal deze Mercedes slechts op max. 3,7kW laden en alleen aan een 22kW laadpaal zal deze Mercedes op max. 7,4kW kunnen AC laden…
    Als je het mij vraagt een grote misser, die niet alleen Mercedes maakt overigens…

    Een Renault Zoe, maar ook elke Tesla, kan wel gewoon op drie fasen laden en laden dus drie keer sneller aan een normale laadpaal dan de meeste andere EV concurrenten…

  2. Ad van der Meer schreef:

    De MB EQC weegt dus net zo veel als een Tesla Model X die 40 cm langer is, maar ook breder en hoger.

    Snelladen van 10-80% in 40 minuten is gemiddeld 84 kW en da’s dus ook niet beter dan Tesla. Gezien het hoge verbruik zou dat wel eens minder km laden per minuut kunnen zijn.

    Mercedes Benz claimt “Das Beste oder Nichts”, maar dat treft op de EQC niet toe. 6 jaar na de introductie van de Tesla Model S had ik van een concern als Mercedes Benz meer verwacht.

  3. Luc Weide schreef:

    Opladen (in de bewoonde wereld) met 7,6 kW AC is vrij achterlijk.

    Mijn Renault Zoë (uit 20140 kan opladen met 3,6 / 11 / 22 / 43 kW AC.

    Oplaadpalen (in de bewoonde wereld) waren in 2014 meestal 3,6 kW AC
    Maar tegenwoordig zijn ze bijna overal 11 kW AC,
    Er komen steeds meer wegrestaurants met 22 kW AC.
    En er zijn nog hier en daar oplaadpalen van 43 kW AC.

    In plaats van AC oplaadpalen in de bewoonde wereld
    komen er nu steeds meer DC oplaadpalen langs de snelweg.

    Leuk voor asfalt-nomaden,
    maar voor matige rijders zoals ik tamelijk onzinnig.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen