Maxus eDeliver 9 leverbaar vanaf 49.990 euro
Grote besteller prijsbreker in e-LCV markt?
Met een prijs vanaf € 49.990 ex. btw biedt Maxus met de nieuwe eDeliver 9 een zeer aantrekkelijke elektrische bedrijfswagen. Het is een scherpe prijs, helemaal als je ziet wat deze bus allemaal standaard heeft…
In juni start de levering van de eDeliver 9 in Nederland met de gesloten versie. Initieel is dan te kiezen uit twee lengtematen en twee dakhoogten. Daarna volgen snel de overige drie versies (Chassis Cabine, Dubbelcabine, Personenbus).
Zware N2-versie voor rijbewijs B
Bovendien levert Maxus direct de nieuwe eDeliver 9 L3H3 in een N2-versie (GVW 4,05 ton), die met B-rijbewijs is te rijden. Kenmerkend is de grote variatie aan accupakketten, de zeer rijke standaarduitrusting en het maximale trekgewicht van 1.500 kg.
Maxus eDeliver 9 compleet uitgerust
“De Maxus eDeliver 9 kent slechts één uitrustingsniveau”, stelt Maxus, “en dat is de meest complete! Nagenoeg alle denkbare comfort- en veiligheidsitems zijn standaard.”
Waarop kun je zoal rekenen:
- airconditioning
- 10-inch touchscreen met achteruitrijcamera
- Apple Carplay/Android Auto
- Parkeersensoren voor/achter
- LED-koplampen
- Lane Change Assist
- Blind Area Monitoring
- Bandenspanningscontrole TPMS.
- Automatic Emergency Brake System (AEBS)
- Adaptieve Cruise Control
- Lane Departure Warning
- Verwarmbare stoelen.
Maximaal laadvermogen van 1.350 kg
De L2H2, L3H2 en L3H3 varianten hebben laadvolumes van respectievelijk 9,7 m3, 11 m3 en ruim 12,5 m3. De L3H3 als N2-versie heeft daarnaast zelfs een laadcapaciteit van maar liefst 1.350 kg. Samen met de trekcapaciteit van 1.500 kg is deze elektrische bestelwagen uniek in het segment. Dat maakt de eDeliver 9 zeer veelzijdig inzetbaar, ook voor het zwaardere werk.
Grootste accu in e-LCV van 89 kWh
De instapversie eDeliver 9 L2H2 heeft een 52 kWh accu. Andere versies volgen nog. De L3H2 is er met 72 kWh of 89 kWh accu. Ook bij de eDeliver 9 heeft Maxus sterk gefocust op een hoog efficiënte elektromotor plus aandrijving, voor een gunstig stroomverbruik en grote reële actieradius tot ruim 350 km. De elektromotor levert een piekvermogen van 150 kW en een maximaal koppel van 310 Nm. De maximum snelheid is begrensd op 100 km/uur en bij de speciale met B-rijbewijs te rijden N2-versie is dat 90 km/uur. In het najaar komt de eDeliver 9 ook uit als Chassis Cabine met een 65 kWh accu.
Accugrootte | WLTP gecombineerd | WLTP stad |
52 kWh | 186 km | 237 km |
72 kWh | 236 km | 288 km |
89 kWh | 296 km | 353 km |
65 kWh (louter voor Chassis) | Nog niet bekend, bovendien opbouwafhankelijk | Nog niet bekend, bovendien opbouwafhankelijk |
3-faselader AC én standaard DC snelladen
De Maxus eDeliver 9 is standaard voorzien van een on-board 3-fase AC-lader, waarmee 11 kWh kan worden geladen. Snelladen (DC) kan met 52 kW/h tot ruim 80 kW/h bij de grootste accu. Alle accu’s zijn daarmee in ongeveer drie kwartier voor ca. 80 % op te laden.
Door subsidie eDeliver 9 nog aantrekkelijker
Via de 10% overheidsondersteuning, de ‘SEBA’ (Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s), is er bovendien een maximum subsidiebedrag van € 5.000 mogelijk. De eDeliver 9 is dankzij deze stimuleringsregeling dus al voor een prijs vanaf € 44.990 bedrijfsmatig inzetbaar.
Wanneer komt de eDeliver 9?
Maxus geeft 8 jaar garantie op de high voltage accu met een maximum van 160.000 kilometer. Vanaf eind juni 2021 is de 100% elektrische Maxus eDeliver 9 beschikbaar bij het Maxus bedrijfswagendealernetwerk op meer dan 25 locaties in Nederland.
Maxus eDeliver9 | Prijzen (ex. BTW) |
Panel Van L2H2 52 kWh | € 49.990,- |
Panel Van L3H2 & L3H3 52 kWh | In de zomer bekend |
Panel Van L3H2 72 kWh | € 63.990,- |
Panel Van L3H3 72 kWh | € 64.990,- |
Panel Van L3H2 89 kWh | € 71.490,- |
Panel Van L3H3 89 kWh N1 | € 72.490,- |
Panel Van L3H3 89 kWh N2 | € 73.490- |
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.