Dit is de Maxus eDeliver 9 Chassis Cab
Chassis Cab is leverbaar in vier configuraties
Na de lancering eerder dit jaar van de 100% elektrische eDeliver 9 Panel Van, presenteert Maxus nu de Chassis Cab-versie van de eDeliver 9. Hiermee zet het merk een volgende stap in de markt van volledig elektrisch aangedreven bedrijfswagens. De levering start eind 2021. De Maxus eDeliver 9 is er vanaf 58.990 euro exclusief BTW.
Vier configuraties
Maxus lanceert de eDeliver 9 Chassis Cab in vier configuraties, elk met een accu van 65 kWh. De Chassis Cab is er als L3 met een maximaal toegestane lengte van 6.529 mm en als L4 met een toegestane lengte van 6.835 mm. Zowel de L3 als de L4 is te combineren met een N1- of een N2-configuratie, met een GVW tot 4.050 kg.
Alles is standaard
De Maxus eDeliver 9 Chassis Cab kent slechts één uitrustingsniveau, omdat alles standaard is. Onder meer airconditioning, een 10-inch touchscreen met achteruitrijcamera, Apple Carplay/Android Auto, parkeersensoren voor, LED-koplampen, Lane Change Assist, Blind Area Monitoring en bandenspanningscontrole TPMS zijn standaard.
Diverse varianten
“Een chassis-cabinebedrijfswagen is bedoeld voor opbouw. Maxus realiseert zich dat bedrijfsmatige gebruikers op dit vlak sterk uiteenlopende wensen hebben. De eDeliver 9 Chassis Cab biedt daarom buitengewoon veel mogelijkheden om aan die wensen tegemoet te komen. In de L4 N2-configuratie is de maximaal toegestane lengte van de eDeliver 9 met opbouw maar liefst 6.835 mm. Maxus biedt echter de mogelijkheid om met een attest tot maximaal 7.092 mm lengte te gaan. Met een attest is de toegestane hoogte ook te verruimen van standaard 2.960 mm naar 3.300 mm. De maximale breedte is standaard 2.136 mm en met attest is 2.250 mm mogelijk. Bovendien mag de Maxus eDeliver 9 Chassis Cab een aanhanger (geremd) tot 1.200 kg trekken. Dat maakt deze bedrijfswagen zeer veelzijdig inzetbaar, ook voor het zwaardere werk”, stelt Maxus.
Aandrijflijn
Voor de eDeliver 9 heeft Maxus sterk gefocust op de hoogst efficiënte elektromotor en aandrijving, voor een gunstig stroomverbruik en een grote reële actieradius. De elektromotor levert een piekvermogen van 150 kW en een maximumkoppel van 310 Nm. De maximumsnelheid is begrensd op 100 km/u en bij de speciale, met B-rijbewijs te rijden, N2-versie is dat 90 km/u. De eDeliver 9 Chassis Cabine heeft een 65 kWh accu. De actieradius is afhankelijk van de opbouw, maar in de praktijk kan op een rijbereik van gemiddeld 140 tot 200 km worden gerekend. Maxus biedt 8 jaar garantie op de high voltage-accu met een maximum van 160.000 kilometer en 5 jaar op het voertuig.
3-faselader AC én standaard DC snelladen
Alle bestelwagens van Maxus zijn standaard voorzien van zowel AC- als DC-laders. De Maxus eDeliver 9 Chassis Cab is ook standaard voorzien van een on-board 3-fase AC-lader, waarmee 11 kWh kan worden geladen. Snelladen (DC) kan met 65 kWh, waarbij de accu in 36 minuten van 20 naar 80 % is op te laden. Bij 11 kWh bedraagt de laadtijd 6,30 uur (5-100 %).
De Nederlandse prijzen exclusief BTW van de Maxus eDeliver9 Chassis Cab voor 2021 zijn als volgt:
L3 N1 65 kWh € 58.990
L4 N1 65 kWh € 59.990
L3 N2 65 kWh € 59.990
L4 N2 65 kWh € 60.990
Opties
Metaalkleur € 650
RAL-kleur € 1.200
Nog geen reacties