Kia Nederland maakt organisatie klaar voor e-Mobility
Brede line‑up van geëlektrificeerde auto’s
Kia maakt zijn organisatie in Nederland gereed voor verdere uitrol van de zogeheten Plan S-strategie. Kia richt zicht daarmee op nieuwe businessmodellen voor elektrische auto’s en (autonome) mobiliteitsoplossingen. Kia Nederland stelt Ruben Keuter aan als General Manager Mobility Solutions om de Plan S-strategie uit te rollen in Nederland.
Focus op elektrificatie
Elke autofabrikant zit in een transitiefase. Ze willen allemaal transformeren naar een aanbieder van diverse vormen van mobiliteit, met een focus op elektrificatie. Kia vormt geen uitzondering. In de Plan S-strategie is uitgestippeld hoe Kia tegen het einde van 2025 in totaal 11 elektrische auto’s zal hebben geïntroduceerd.
Purpose Built Vehicles
In 2021 lanceert het Koreaanse merk het eerste model op basis van een geheel nieuw EV-platform. De eerste van een complete line-up elektrische auto’s biedt volgens het merk een geheel nieuwe user-experience inclusief meer dan 500 kilometer range (WLTP) en high-speed charging. Kia werkt daarnaast onder meer aan roadmaps voor toekomstige mobiliteitsconcepten, met bijvoorbeeld autonoom rijdende Purpose Built Vehicles.
Geëlektrificeerde auto’s
Maar vergeet niet dat Kia nu al diverse geëlektrificeerde auto’s levert, zoals twee volledig elektrische auto’s (Kia e-Niro en Kia e-Soul), drie plug-in hybrides (Niro, Ceed SW en XCeed) en en de Niro Hybrid als volwaardige hybride. Gedurende de eerste drie maanden van 2020 was de Niro zelfs de meest verkochte geëlektrificeerde auto van het land.
Nieuwe afdeling
Om de Plan S-strategie succesvol uit te rollen in Nederland, voegt Kia de afdelingen Product Marketing en Fleetsales samen. De nieuwe afdeling die hierdoor ontstaat, wordt geleid door Ruben Keuter (33), die is aangesteld als General Manager Mobility Solutions. Hij wordt eindverantwoordelijk voor productplanning, pricing, fleetsales, leasing en e-Mobility.
Directe feedback
Keuter: “Product en concept-ontwikkeling gaan de komende jaren hand-in-hand samen met directe feedback en de mobiliteitsvraag vanuit de (zakelijke) markt. Door de organisatie op deze nieuwe manier in te richten, kunnen we onze Plan S-strategie in Nederland doelgericht vormgeven.”
Nog geen reacties