Iconische Citroën Méhari komt terug in elektrische vorm
De Citroën E-Mehari doet alles wat de Méhari uit 1968 ook doet, maar dan elektrisch.
De Citroën E-Mehari is 100% elektrisch en werkt met een accutechniek gebaseerd op Franse expertise van de Groupe Bolloré: de LMP-accu’s (Lithium-Metaal-Polymeer). Het zijn zogenaamde droge accu’s en dat biedt vele voordelen, met name ongevoeligheid voor weersveranderingen. Bovendien lopen ze niet leeg. De 30 kWh-accu geeft een actieradius van 200 km. De topsnelheid ligt op 110 km/u.
Geen roest
De carrosserie van de E-Mehari is volledig van kunststof en roest dus niet. De bekleding is waterdicht. Bovendien heeft de vierzitter genoeg bodemspeling om offroad te kunnen. Het is dus de ideale auto voor een leuk dagje strand. De Citroën E-Mehari komt in het voorjaar van 2016 op de markt in Frankrijk. Er zijn vooralsnog geen plannen om deze auto naar Nederland te halen.
Retro
De Citroën E-Mehari heeft veel weg van de Cactus en bezit veel kenmerken van de Méhari van weleer. Kijk maar naar de horizontale groeven in de deuren of de vier beschikbare kleuren, dezelfde waarin de originele Méhari ooit leverbaar was. Ook praktische elementen van zijn spirituele voorganger komen terug in de E-Mehari. De kap bestaat uit losse elementen, waardoor je kunt kiezen om alleen de voorkant, de achterkant of de zijkanten, dan wel alles te bedekken.
Nog geen reacties