‘Het is tijd om de elektrische auto opnieuw te killen’
In de jaren ’90 slaagden olie- en autobedrijven erin de elektrische auto om zeep te helpen. Miljardairs Charles en David Koch beramen een nieuwe moord.
Koch Industries is een Amerikaanse multinational. Via dochterondernemingen is de groep actief in onder meer de gas- chemie- en uiteraard de oliesector. De conservatieve broers willen zo’n 9 miljoen euro per jaar investeren in hun kruistocht tegen de elektrische auto. Ja, echt. Dat geld gaat naar campagnevoering tegen de EV.
Tweede poging
Het is niet de eerst keer dat de gebroeders Koch hun pijlen richten op de stekkerauto. In 2010 zat Koch Industries achter een petitiecampagne om een nieuwe wet in Californië tegen te gaan, die de CO2-uitstoot moest verminderen. Ondanks een miljoenenbudget slaagde Charles en David Koch er niet die wet tegen te houden.
Uiteraard zijn de tijden veranderd sinds de eerste elektrische auto sneuvelde in de jaren ’90. De elektrische auto én de laadinfrastructuur is inmiddels diepgeworteld in onze samenleving. Bovendien zullen autobedrijven hun investeringen in EV-techniek verdedigen. Ondanks dat de vedette van de gebroeders Koch zinloos lijkt, levert het wel een leuk artikel op. Lees het op Huffington Post.
Tot slot een kijktip voor wie hem nog niet gezien heeft: ‘Who killed the electric car?’.
Nog geen reacties