Fisker onthult elektrische EMotion met 640 kilometer range
“Een game changer”, was getekend: Henrik Fisker. De Deense autodesigner onthulde zojuist de volgens hem ‘game changing’ elektrische Fisker EMotion met 640 kilometer range. De plannen zijn groots, zoals eigenlijk altijd bij Henrik Fisker. Maar is het ook een echte ‘game changer’?
Koolstofvezel en aluminium frame
Volgens Henrik Fisker wordt de EMotion gebouwd op een koolstofvezel en aluminium frame. Dat scheelt aanzienlijk in het totaalgewicht van de auto. Het compenseert bovendien een deel van het accupakket dat zo compact mogelijk is gehouden ten behoeve van de interieurruimte. Klinkt revolutionair, maar doen alle fabrikanten van elektrische auto’s dit niet?
Grafeen
Volgens Fisker maakt de EMotion gebruik van een lichtgewicht accupakket met grafeen ontwikkeld door Fisker en Nanotech Energy Inc. Volgens het merk levert het accupakket voldoende energie om meer dan 640 kilometer af te leggen op één enkele lading. De topsnelheid van de sedan komt uit op 259 km/u. Serieuze cijfers.
Autonome rijhulpsystemen
Maar er is meer, want volgens Fisker heeft de EMotion diverse autonome rijhulpsystemen. Deze systemen worden overigens wel door een derde partij ontwikkeld. De productie moet in 2017 starten, maar vooralsnog bestaat de EMotion alleen nog digitaal en is er van een revolutie geen sprake.
Nog geen reacties