Dit is de techniek achter de bizarre Techrules AT96 en GT96
Techrules heeft het doek getrokken van twee elektrische supercars met een turbinemotor als range extender, de AT96 TREV en GT96 TREV. Onderhuids schuilt bijzondere techniek.
TREV: Turbine-Recharging Electric Vehicle
Het Chinese bedrijf rust de AT96 en GT69 uit met microturbinemotoren. Techrules noemt de speciale aandrijflijn TREV; een afkorting voor Turbine-Recharging Electric Vehicle. Via de turbinemotoren wordt het accupakket opgeladen. Elektromotoren zorgen voor de aandrijving.
Actieradius: 2.000 kilometer
Het gemiddelde verbruik komt uit op 0,18 l/100 km, omgerekend komt dat neer op 1 op 552 kilometer. De actieradius bedraagt maar liefst 2.000 km. Dankzij een koolstofvezel monocoque blijft het gewicht van de AT96 TREV steken op slechts 1.380 kilogram.
Volgens Techrules kunnen de twee studiemodellen écht rijden. Aan vermogen geen gebrek, want de aandrijflijn produceert 767 kW (1.044 pk) en – schrik niet – 8.640 Nm trekkracht. Goed genoeg voor een 0-100 km/u-sprint van slechts 2,5 seconden en een begrensde (!) topsnelheid van 350 km/u.
Techrules hoopt de TREV-techniek binnen een aantal jaar in een kleine serie supercars toe te passen. Daarnaast heeft het bedrijf plannen om in een grotere oplage stadsauto’s te gaan maken. Techrules is onderdeel van TXR-S dat gespecialiseerd is in luchtvaarttechniek, high-tech materialen en biogas.
Bekijk meer foto’s van de Techrules AT96 en GT96 op AutoRAI.
Nog geen reacties