Deze plug-in hybride Porsche Cayenne heeft 670 pk!
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid is een feit, ook als Coupé
De krachtigste Porsche Cayenne is een Cayenne met een stekker! Jawel, deze nieuwe Cayenne Turbo S E-Hybrid én Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé staan binnen het Cayenne-gamma met 670 pk on top of the food chain.
De aandrijflijn
De aandrijflijn van de Cayenne Turbo S E-Hybrid bestaat uit een 4,0-liter V8-biturbomotor met 550 pk en een in de achttraps Tiptronic S transmissie geïntegreerde elektromotor met 136 pk. Het systeemkoppel bedraagt een slordige 900 Nm. Beide carrosserievarianten hebben slechts 3,8 seconden nodig om 100 km/u te bereiken en de topsnelheid komt uit op 295 km/u. Volledig elektrisch rijden kan ook tot maximaal 40 kilometer en met een maximum snelheid van 135 km/u.
Accupakket
Het benodigde accupakket is verwerkt onder de bagageruimte en heeft een capaciteit van 14,1 kWh. De batterij is binnen 2,4 uur op te laden met een standaard 7,2 kW onboard AC-lader met een output van 400 volt. Met een regulier stopcontact (230 volt) duurt het opladen ongeveer zes uur. Bekijk alle facts en figures in onderstaande infographics.
Dit is standaard
De Cayenne Turbo S E-Hybrid en Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé zijn standaard uitgerust met het stabilisatiesysteem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) en het krachtige remsysteem Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Ook standaard zijn 21-inch Aero-wielen (22-inch optioneel) en een Sport Chrono Package. Vergeten we bijna de luchtvering Porsche Active Suspension Management (PASM) te vermelden, want ook dát is standaard.
Prijs
De Cayenne Turbo S E-Hybrid is verkrijgbaar vanaf 190.400 euro, de Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé vanaf 194.200.
Nog geen reacties