Deze 13 elektrische auto’s kosten 30.000 tot 50.000 euro
En hebben dus 4 procent bijtelling
Door Bart Oostvogels . Mede-hoofdredacteur AutoRAI.nl en MotorRAI.nl. In de wieg gelegd als automotive journalist. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter! Als het maar wielen heeft. |
Wie met een volledig elektrische auto’s onder de 50.000 euro blijft, is bij zakelijk gebruik extra voordelig uit. Voor batterij-elektrische auto’s tot 50.000 euro mag je namelijk over de gehele waarde rekenen met 4 procent bijtelling. Deze dertien elektrische auto’s kosten 30.000 tot 50.000 euro en zijn zakelijk gezien dus best aantrekkelijk.
Bijtelling in 2019
Volledig elektrisch (EV) – 0 g/km CO2 – 4 procent*
Overig – > 0 g/km CO2 – 22 procent
*4 procent bijtelling geldt geldt tot 50.000 euro van de catalogusprijs, daarboven geldt het algemene bijtellingspercentage van 22 procent. Er is dan sprake van mixbijtelling. Voor voertuigen die elektrisch rijden op waterstof geldt deze beperking niet.
Bijtelling in 2020
Volledig elektrisch (EV) – 0 g/km CO2 – 4 procent
Overig – > 0 g/km CO2 – 22 procent
Deze modellen zijn in aantocht
In onderstaand overzicht zijn de Kia e-Soul 64 kWh (204 pk, 64 kWh, 452 km WLTP), de Peugeot e-208 (136 pk, 50 kWh, 340 km WLTP), MINI Cooper SE (184 pk, 250 km WLTP) en de Volkswagen I.D. Hatchback (170 pk) nog niet meegenomen.
13. Renault ZOE R90 – 92 pk – 41 kWh – 317 km (WLTP) – 32.940 euro
12. Hyundai IONIQ Electric – 120 pk – 28 kWh – 280 km (NEDC) – 33.995 euro
11. Renault ZOE R110 – 108 pk – 41 kWh – 300 km (WLTP) – 35.140 euro
10. Nissan LEAF 40 kWh – 150 pk – 40 kWh – 270 km (WLTP) – 38.940 euro
9. Volkswagen e-Golf – 136 pk – 35,8 kWh – 230 km (WLTP) – 40.325 euro
1 / 3 volgende
Nog geen reacties