Design productieversie Techrules Ren RS bijna af
Binnen twee jaar op de markt
De Chinese onderneming Techrules presenteert op de Autosalon van Genève het productiedesign van de high-performance Ren RS supercar.
Lichtgewicht eenzitter
De Techrules Ren RS is een eenzitter en een lichtgewicht variant van de Ren supercar die in 2017 debuteerde op de Autosalon van Genève. Het design van de auto is afkomstig van Fabrizio en Giorgetto Giugiaro. Niet de minsten dus.
Vier of zes elektromotoren
De Ren RS mag alleen het circuit op en wordt leverbaar met naar keuze vier of zes elektromotoren. In de laatste configuratie heeft de Ren RS twee elektromotoren vóór en vier achter met een systeemvermogen van 960 kW (1.305 pk). Meer dan genoeg power om de auto in slechts 3 seconden naar 100 km/u te laten sprinten. De topsnelheid bedraagt 330 km/u.
Turbine-Recharging Electric Vehicle
Het hart van de Ren RS wordt gevormd door een zogeheten Turbine-Recharging Electric Vehicle-aandrijflijn, kortweg TREV. De turbinetechniek dient als range extender en laadt alleen het 28 kWh accupakket op dat de elektromotoren weer van kracht voorziet. Het TREV-systeem is in eigen huis ontwikkeld en er is zelfs patent voor aangevraagd. De slimme technologie resulteert in een actieradius van 1.170 kilometer op 80 liter dieselbrandstof.
Binnen twee jaar op de markt
De marktlancering van de Ren RS moet binnen twee jaar plaatsvinden, tezamen met andere voertuigen, zoals stadsauto’s. Techrules is gevestigd in Beijing en heeft als missie om milieuvriendelijke maar wel krachtige aandrijftechnieken te ontwikkelen voor de volgende generatie auto’s. Topman en oprichter van het bedrijf is William Jin die weer ondersteuning krijgt van technisch topman Matthew Jin. Techrules is onderdeel van TXR-S dat gespecialiseerd is in luchtvaarttechniek, high-tech materialen en biogas.
Nog geen reacties