Daarom verhoogt IONITY de stroomtarieven
Je gaat straks per kilowattuur betalen, gevolg is enorme prijsstijging
Het snellaadnetwerk IONITY – de joint venture tussen BMW Group, Mercedes-Benz AG, Ford Motor Company en de Volkswagen Group (Audi en Porsche) – vraagt vanaf 31 januari 2020 aanzienlijk meer geld voor het opladen van een elektrische auto. Je betaalt vanaf dan per kilowattuur. Maar waarom verhoogt Ionity de stroomtarieven? Hier een toelichting.
Snelladers van IONITY
IONITY heeft momenteel meer dan 200 laadstations met meer dan 860 laadpunten in twintig Europese landen. De snelladers van IONITY hebben een toplaadvermogen van 350 kW. Onder meer Audi e-tron Charging Service, Mercedes me Charge, BMW ChargeNow, Porsche Charging Service, Volkswagen WeCharge en binnenkort ook de laadoplossingen van Hyundai en Ford maken gebruik van het laadnetwerk van IONITY en bieden daar ook financieel aantrekkelijke laadpakketten voor aan. Toch is niet iedereen aangesloten bij een van deze merken.
Vaste prijs per kWh
Omdat het laadnetwerk van IONITY ook beschikbaar is voor andere zogeheten Mobility Service Providers (MSP’s), hanteert de joint-venture voor deze merken een vaste prijs per kilowattuur. “Klanten die geen contract hebben met een MSP, kunnen hun elektrische auto opladen bij alle laadpunten van IONITY. Je betaalt dan wel per kilowattuur, te weten 0,79 euro per kWh”, laat IONITY in een statement weten.
Vaarwel introductietarief
Het introductietarief van 8 euro per laadsessie – ongeacht de hoeveelheid kWh’s – gaat daarmee vervallen per 31 januari 2020. Hiermee stippen we ook direct de reden aan waarom IONITY de prijzen verhoogt. De genoemde 8 euro per laadsessie was een introductieprijs om mensen kennis te laten maken met het snellaadnetwerk van IONITY. Het introductievoordeel is nu voorbij.
IONITY is wel wat duurder
De nieuwe prijsstructuur van IONITY maakt het bedrijf wel direct een van de duurdere op de markt. Fastned rekent bijvoorbeeld 0,59 euro per kilowattuur en Allego brengt 0,69 euro in rekening. Het Supercharger-netwerk van Tesla is met 0,25 per kilowattuur een van de voordeligste.
Prijs met abonnement
Ter verduidelijking: de genoemde 0,79 euro per kWh geldt alleen voor EV-eigenaren zonder abonnement. Bij Audi, Mercedes-Benz, Volkswagen, Porsche, Hyundai en Ford zijn abonnementen op IONITY mogelijk en die zijn stukken voordeliger. Audi vraagt bijvoorbeeld 0,33 euro per kWh in combinatie met een IONITY-abonnement van 17,95 euro per maand. Michael Hajesch, CEO van IONITY, zegt: “Met betrekking tot de snelle ontwikkelingen op het gebied van elektromobiliteit biedt ons nieuwe prijsstelsel een levensvatbare en transparante prijsstructuur in Europa.”
Dit gaat het per elektrische auto kosten zónder abonnement
Berekend met de volgende formule: 0,79 euro x aantal kWh = prijs per laadsessie
Audi e-tron 50 quattro – 71 kWh – 56,09 euro
Audi e-tron 55 quattro – 95 kWh – 75,05 euro
Mercedes-Benz EQC – 80 kWh – 63,2 euro
Porsche Taycan – 79,2 kWh – 62,56 euro
Porsche Taycan – 93,4 kWh – 73,78 euro
Hyundai Kona Electric – 39 kWh – 30,81 euro
Hyundai Kona Electric – 64 kWh – 50,56 euro
Kia e-Niro – 64 kWh – 50,56 euro
Kia e-Soul – 64 kWh – 50,56 euro
Ford Mustang Mach-e – 75,7 kWh – 59,80 euro
Ford Mustang Mach-e – 98,8 kWh – 78,05 euro
Mazda MX-30 – 35,5 kWh – 28 euro
Renault ZOE – 52 kWh – 41,08 euro
Jaguar I-PACE – 90 kWh – 71,1 euro
Tesla Model 3 Standard Range – 40 kWh – 31,6 euro
Tesla Model 3 Long Range – 72,5 kWh – 57,27 euro
buy rybelsus online: cheapest rybelsus pills – semaglutide cost
http://ozempic.art/# buy cheap ozempic
buy semaglutide pills [url=https://rybelsus.shop/#]rybelsus pill[/url] buy rybelsus online
rybelsus pill: cheapest rybelsus pills – rybelsus cost
buy ozempic [url=https://ozempic.art/#]ozempic online[/url] ozempic cost
http://rybelsus.shop/# semaglutide online
rybelsus coupon: semaglutide online – buy semaglutide pills
buy semaglutide pills [url=https://rybelsus.shop/#]buy semaglutide online[/url] semaglutide cost
semaglutide tablets: semaglutide online – semaglutide tablets
http://ozempic.art/# ozempic
ozempic coupon [url=https://ozempic.art/#]ozempic online[/url] buy cheap ozempic
ozempic: ozempic – buy ozempic
ozempic coupon: ozempic – buy ozempic pills online
https://ozempic.art/# buy ozempic
https://ozempic.art/# ozempic online
ozempic coupon [url=https://ozempic.art/#]buy cheap ozempic[/url] Ozempic without insurance
rybelsus coupon: rybelsus price – cheapest rybelsus pills
ozempic online: ozempic generic – Ozempic without insurance
https://ozempic.art/# Ozempic without insurance
buy semaglutide pills: buy semaglutide online – buy semaglutide pills
https://ozempic.art/# ozempic generic
ozempic online: Ozempic without insurance – buy cheap ozempic
https://rybelsus.shop/# rybelsus coupon
semaglutide tablets: buy semaglutide online – rybelsus coupon
https://rybelsus.shop/# buy semaglutide pills
rybelsus cost http://rybelsus.tech/# cheap Rybelsus 14 mg
semaglutide
acticin canada – buy retin no prescription retin cream cheap
medicine in mexico pharmacies: mexican pharma – pharmacies in mexico that ship to usa
mexican drugstore online
order prednisone 40mg – cost deltasone 20mg zovirax where to buy
isotretinoin usa – purchase deltasone for sale deltasone 40mg sale
order cefdinir 300mg online cheap – buy generic cefdinir order cleocin
artane over the counter – purchase trihexyphenidyl online cheap order diclofenac gel cheap
buy periactin cheap – brand zanaflex tizanidine 2mg canada
mobic 15mg generic – buy maxalt 10mg generic buy toradol without prescription
ozobax cost – ozobax online buy buy feldene 20 mg generic
voveran pills – nimotop online order buy nimotop tablets
pyridostigmine 60 mg brand – buy imuran tablets buy generic imuran for sale
buy rumalaya cheap – buy shallaki paypal amitriptyline 50mg pill
order voltaren online cheap – aspirin 75 mg drug aspirin 75mg us
purchase mebeverine generic – buy cilostazol no prescription pletal over the counter
order celecoxib 200mg generic – purchase urispas sale cheap indomethacin
purchase probenecid online – purchase monograph online cheap carbamazepine 200mg uk
purchase gabapentin generic – cheap ibuprofen 600mg buy generic azulfidine 500mg
buy cheap generic besifloxacin – how to get carbocysteine without a prescription order sildamax pill
cheap lasuna online – buy himcolin tablets brand himcolin
Very interesting topic, thank you for putting up.Raise blog range
Het laden via eigen zonnepanelen zal op termijn stukken minder relevant zijn omdat het salderen de komende 10 jaar wordt afgeschaft. Wanneer je na zonsondergang via je eigen stopcontact wil opladen, betaal je gewoon het standaard tarief of nacht tarief. Alleen laden wanneer de zon schijnt zal het gewenste effect geven, maar dan zal het laden langzaam moeten gebeuren want een zonnesysteem levert in de praktijk 1 tot 6kw. Om 50kWh te laden uit je eigen panelen gaat dan ruim 8 tot 50 uur duren. Reken in de praktijk voor de lange termijn maar op je tarief van het energiebedrijf, wanneer je tenminste letterlijk uit je eigen stopcontact kunt laden. Alles wat je DIRECT uit je eigen panelen kunt laden is een meevaller, maar zeker niet de regel. Thuis met 11kW of 22kW je eigen auto laden via zonnepanelen is een utopie. Hou het op 2,3 tot tot 3,7kW maximaal, veel meer energie levert een zonnesysteem niet. Mijn 24 zonnepanelen a 310W per stuk in perfecte oost-west setting piekt in mei op ca 5kW rond de middag. Over de gehele dag haalt het systeem ca 50kWh en dat is een fors systeem.
Als je meer dan 50000 Kw per jaar gebruikt betaal je misschien tussen de 7 en 9 cent de KW. laadpaal
bedrijven verdienen erg veel per KW. 25 cent ? bij tesla is goedkoop.
En die Tel je niet ??
En ik sluit mij aan bij Hans.
Wie PV panelen heeft zal maar sporadisch laden bij Ionity en dan is een abonnement van bijna 18€ héél duur.
Huyndai en Kia hadden toch beter naar een andere partij gekeken voor hun klanten gezien hun wagens niet op 350kW maar slechts op 77kW kunnen laden
Heb nu zelf een elektrische auto besteld en ga thuis laden voor 0,18 cent per kwh. en met zonnepanelen kost het niets alleen de investering.