Coda Automotive opent vernieuwende Experience Centers
Winkelen
Een nieuw geurtje, een spijkerbroek en een auto van ruim 25.000 euro klinkt niet als een logisch eindresultaat van een middag winkelen. De Experience Centers zijn dan ook vooral bedoeld om klanten in contact te brengen met het merk. Interactieve schermen en verkooppersoneel informeren bezoekers over Coda Automotive en elektrisch rijden. Coda is volledig eigenaar van alle winkels.
Strategie
CEO van Coda Kevin Czinger is enthousiast over de nieuwe strategie: “Klanten zoeken tegenwoordig vooral online naar informatie over nieuwe auto’s. Dealers bezoeken ze vaak alleen voor een testrit of directe aankoop van de auto. De Experience Centers zijn een omgeving zonder verkoopdruk. Ver weg van de traditionele dealer en vooral bedoeld om sfeer te proeven. We hopen klanten zo te enthousiasmeren over elektrisch rijden en te binden aan ons merk.”
Service
Niet alleen het verkoopmodel is revolutionair, ook de service is vernieuwend. Mocht reparatie aan de auto noodzakelijk zijn, dan nemen klanten contact op met het servicecentrum. Coda haalt de auto’s zelf op en zorgt voor reparatie.
Imago
De nieuwe strategie van Coda moet bijdragen aan een verfrissend en hip imago van de elektrische auto. Het is nog even afwachten of de aanpak van Coda gaat slagen. Voorlopig is het verkoopmodel een stuk hipper dan de auto zelf.
Nog geen reacties