achtergrondafbeelding

Autozoeker

Audi E tron

2019 - ...

Audi E tron 2019 e-tronDe Audi e-tron is in zekere zin een mijlpaal voor het merk. Het is namelijk de eerste volledig elektrische productieauto van de autobouwer uit Ingolstadt. De e-tron zou gezien kunnen worden als de elektrische versie van het nieuwe SUV-vlaggenschip Q8. Beide auto’s hebben een coupéachtige daklijn en vrijwel dezelfde afmetingen.lithium-ion elektromotor 95 kWh kWh kWhelektrisch0 ccElektrisch0 kW (0 pk)300 kW (408 pk) max. vermogen 300 kW (408 pk) 0 Nm664 Nm max. vermogen 664 Nm 0200 km/ukm/u0n.b. kgkg2.928 mmmm5,7 s5-drs. hatchback660 l4WD0 g/km95 kWh kWhElektrischfebruari 2019remmen v/adraaicirkelvermogensrangeactieradiuslaadtijd bij 220veuro ncaplaatste faceliftgarantiebijzonderhedenvanafprijstransmissiebandenmaatl x b x hmassa leegenergielabel

Audi E tron 2019 e-tron

Alles wat je moet weten over de Audi E tron 2019 e-tron

De Audi e-tron is in zekere zin een mijlpaal voor het merk. Het is namelijk de eerste volledig elektrische productieauto van de autobouwer uit Ingolstadt. De e-tron zou gezien kunnen worden als de elektrische versie van het nieuwe SUV-vlaggenschip Q8. Beide auto’s hebben een coupéachtige daklijn en vrijwel dezelfde afmetingen.

Beknopte specificaties Audi E tron 2019 e-tron

Carrosserietype 5-drs. SUV
Aandrijving 4WD
Actieradius 450
Capaciteit 95 kWh kWh
Massa leeg n.b. kg
L x B x H 4.901 x 1.935 x 1.661 mm
Inh. bag. ruimte. 660 l
Euro NCAP niet getest
Systeemvermogen 300 kW (408 pk)
Systeemkoppel 664 Nm
Acc. 0-100 km/u 5,7 s
Topsnelheid 200 km/u
01-11-2018 Zerauto.nl Audi E tron 2019 e-tron

Audi E tron 2019 e-tron: de volledige omschrijving

Interieur

Het interieur van de Audi e-tron biedt ruim plaats aan vijf personen, die ook nog eens 660 tot 1.725 liter aan bagage mee kunnen nemen. Handen vol? Geen probleem: de achterklep kan standaard ook automatisch elektrisch bediend worden.

De e-tron actieradius en techniek

De Audi e-tron is voorzien van een 95 kWh sterk batterijpakket, dat in een half uur voor 80% kan worden opgeladen met een snellader. Het systeemvermogen bedraagt 408 pk, wat genoeg is om in 5,7 seconden de 100 km/h te bereiken. De topsnelheid is begrensd op precies 200 km/h. Ondanks de elektrische aandrijflijn is de e-tron gewoon voorzien van vierwielaandrijving van Quattro, aangestuurd door elektromotoren achterin en voorin de auto. De actieradius zal in de praktijk op zo’n 455 km liggen, natuurlijk afhankelijk van de rijomstandigheden.

Trekhaak voor de e-tron

Waar elektrische auto’s lang niet altijd geschikt zijn voor het trekken van een aanhanger, geldt dit niet voor de Audi e-tron. Sterker nog, er mag maar liefst 1.800 kilo aan de trekhaak hangen.

Zonder zijspiegels

Standaard heeft de e-tron gewone zijspiegels, maar tegen meerprijs blijven deze achterwege. Dan nemen camera’s de taak op zich. De beelden die je normaal gesproken in de zijspiegels ziet, worden dan weergegeven op beeldschermen in het dashboard. Beeldschermen zijn er trouwens genoeg in het interieur: er zijn bijna geen fysieke knoppen meer. 

Concurrentie

De meest voor de hand liggende concurrent is de Tesla Model X, de eerste volledig elektrische SUV op de markt, die eveneens is voorzien van een coupéachtig uiterlijk. Tesla heeft het rijk echter zeker niet meer alleen, want inmiddels biedt Mercedes-Benz ook de EQC. Die SUV is het eerste model in Mercedes’ nieuwe volledig elektrische EQ-lijn.

Niet de eerste e-tron

‘De’ Audi e-tron is niet het eerste model van het merk dat die naam draagt. Zo was er in 2012 al de R8 e-tron, een concept voor ene elektrische supercar geïnspireerd op de R8. In iets afwijkende vorm verscheen in 2014 de conceptcar ‘e-tron’. Verder waren er nog de A1 e-tron, e-tron Spyder en A3 e-tron All-Electric Concept. Het eerste productiemodel was de Audi A3 Sportback e-tron, een plug-in hybrideversie. De nieuwe Audi e-tron-SUV is zoals gezegd de eerste volledig elektrische productieauto van Audi.

Prijs, levering en bijtelling

Met een vanafprijs van 84.100 euro is de Audi e-tron vanaf 22 november 2018 te bestellen, waarna de eerste exemplaren begin 2019 geleverd zullen worden. Voor de leaserijders vallen daarmee alle exemplaren straks onder de bijtellingsregels van 2019 t/m 2020. Daarmee geldt alleen voor de eerste 50.000 euro van de aanschafprijs het voordelige 4%-tarief. Over de rest van het bedrag betaal je de volle 22%. Vanaf 2021 betaal je ook voor elektrische auto’s 22% bijtelling over het hele aanschafbedrag.

 

Specificaties Audi E tron 2019 e-tron

  • Algemeen
  • Techniek
  • Afmetingen en gewichten
  • Verbruik
  • Prestaties
  • Carrosserietype 5-drs. SUV
    Euro NCAP niet getest
    Marktintroductie februari 2019
    Laatste facelift n.v.t.
    Garantie n.b.
    Bijzonderheden De e-tron is de eerste volledig elektrische Audi.
    Vanafprijs € 84.100
    Transmissie vaste overbrenging
    Motortype elektrisch
    Aandrijving 4WD
    Remmen v/a gev. schijven
    Draaicirkel n.b. m
    Vermogensrange 300 kW
    Accu lithium-ion
    Capaciteit 95 kWh kWh
    Actieradius 450
    Laadtijd bij 220V n.b.
    Bandenmaat n.b.
    L x B x H 4.901 x 1.935 x 1.661 mm
    Wielbasis 2.928 mm
    Massa leeg n.b. kg
    Max. aanh. gew. n.b. kg
    Inh. bag. ruimte. 660 l
    Energielabel A
    Acc. 0-100 km/u 5,7 s
    Topsnelheid 200 km/u
    Systeemvermogen 300 kW (408 pk)
    Systeemkoppel 664 Nm

    Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

    Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.