achtergrondafbeelding
Kia e-Niro

4 reacties

  1. Frank van Leeuwen schreef:

    ik lees hierboven dat er in 2020 ook nog auto’s leverbaar zijn die 4% bijtelling hebben, klopt dat?
    ik dacht nl dat alleen in 2019 nog 4 % bijtelling berekend werd en 2020 8% berekend wordt.

  2. hans schreef:

    De bijtelling is ooit eens verzonnen om mensen met of zonder een lease auto, gelijk te trekken in hun uitgave voor een auto. M.A.W. de mensen zonder een lease auto betaalden hun auto helemaal zelf, en de mensen met een lease auto die kregen hem (helemaal in het begin gratis) en dat werd niet geien als inkomen. Affijn nu worden de mensen zonder een lease auto weer benadeeld t.o.v. de lease autorijder.

    De overheid had het voordeel bij de bedrijven moeten leggen en niet bij de bestuurder.

    En benadeelde prive auto rijder, die straks met een eventuele kilometer heffing weer genaaid wordt

  3. Joos Caris schreef:

    Ergens gaat het tamelijk fout met de Tesla 3. Deze is in 2019 al leverbaar, wat heet al, en de meeste vallen in de mix-bijtelling.
    De longrange komt voorlopig boven de 50K uit volgens mij, en heel wat boven die 50K
    De Kia Soul komt in 2019 met een 39.2Kwh batterij, die uit de Kona.
    De Ioniq komt in 2019 met een 39.2Kwh batterij, uit de Kona.

    In 2020 komen diverse Chinese auto’s op de Europese markt.
    Vanaf 2019 komt de E-Go uit Aachen.
    Ik mis de Sion of hoe de zonnepaneelauto heet.
    De Lightning komt in 2019 in de mix-bijtelling uit Helmond.
    In 2020 komt de Volvo XC40
    De Polar 2, of hioe hij uit gaat heten van het Volvoconcern komt eind 2019, begin 2020 volledig Electrisch.

    Dus op het eerste gezicht mis ik nog wel wat. Verder komt er nog een Twizy achtige auto, even de naam kwijt.
    In 2020 Komt Dyson, van de stofzuigers mer de eerste EV (Al zou het me niet verwonderen als deze later pas echt leverbaar wordt).
    Er komen in 2019 en 2020 minstens 3 Volkswagens in de I.D. serie.

  4. Theo Marijnissen schreef:

    Een mooi overzicht, alleen bij de range/actieradius is gebruik gemaakt van de verouderde en onjuiste NEDC meetmethode. Inmiddels is er een nieuwe meetmethode, WLTP die al beter in de richting komt van de practische actieradius, die dus nog lager is.
    Het is zeer misleidend in dit artikel de NEDC cijfers te gebruiken, zo komen orienterende rijders snel van een koude kermis thuis als ze overgaan tot de aanschaf van een EV.
    U kunt beter kijken naar de volgende site: https://ev-database.nl/ waar de practische actieradius vermeld staat.

    Ik zie de aanpassing op de site tegemoet.

    O ja, ik rijd een Nissan Leaf 2.0; actieradius 200-250 kilometer; blijkt uit de praktijk.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen