Peugeot 508
In 2010 kwam Peugeot met de 508, die zowel de kleinere Peugeot 407 als de grotere Peugeot 607 opvolgde. Voor het eerst zag Peugeot niet thuisland Frankrijk, maar China als de belangrijkste afzetmarkt voor haar nieuwe vlaggenschip. De eerste generatie Peugeot 508 was leverbaar als sedan en als stationwagen. Een tweedeurs coupéversie kwam nooit verder dan de conceptfase. De in 2011 geïntroduceerde RXH-uitvoering voor de Peugeot 508 bracht niet alleen een offroad-georiënteerde uitvoering voor de stationwagenvariant, maar ook voor het eerst een hybrideversie met zich mee.
Tweede generatie Peugeot 508
Na een tussentijdse facelift in 2015 was het eind 2018 tijd voor aflossing in de vorm van de tweede generatie Peugeot 508. Net als eerder al bij de Peugeot 308 stapte Peugeot af van het typenaamsysteem waarbij het laatste cijfer de modelgeneratie aanduidt. Sindsdien eindigen alle Peugeot-nummers op 08 en zie je aan de typenaam dus niet langer welke modelgeneratie het is. Het eerste cijfer geeft wel als vanouds aan in welk marktsegment het model zich bevindt, met dus de 5 voor de hogere middenklasse.
Nachtzicht in de Peugeot 508
Bij introductie van de tweede generatie Peugeot 508 was het al zo dat SUV’s steeds belangrijker werden in dit marktsegment. Om als sedan of stationwagen zo relevant mogelijk te blijven, heeft Peugeot meer dan ooit geprobeerd om een verleidelijk design neer te zetten. Met succes: de Peugeot 508 werd uitgeroepen tot Most Beautiful Car of The Year 2018 op het International Automobile Festival. Ook de technologie aan boord is belangrijker dan voorheen. Zo heeft de Peugeot 508 de laatste generatie van het i-Cockpit-interieur aan boord, met kenmerkend instrumentarium boven het stuur. Bij de verdere uitrusting is onder andere nachtzicht te vinden. In 2023 onderging de Peugeot 508 een facelift. Kort daarna werd het aanbod wat ingeperkt, waardoor de Peugeot 508 op dit moment alleen nog leverbaar is als plug-in hybride.