Vinfast Vf 6
De VinFast VF 6 werd in 2022 samen met de grotere VF 7 onthuld als onderdeel van de wereldwijde uitbreiding van het jonge Vietnamese merk. Sinds eind 2024 is de VinFast VF 6 officieel te koop in Nederland. Waar de eerder geïntroduceerde VinFast VF 8 en VinFast VF 9 zich richten op de middenklasse en het hogere SUV-segment, is de VF 6 juist een compacte SUV. Daarmee vult VinFast een belangrijke plek in de markt, want kleinere elektrische SUV’s zijn in Europa zeer gewild. Met de VinFast VF 6 wil het merk een betaalbaar en toegankelijk model aanbieden dat een brede doelgroep aanspreekt.
VinFast VF 6 als interessant totaalpakket
VinFast werkte ook voor de VF 6 samen met gerenommeerde partijen op het gebied van design en techniek. Het exterieur heeft een sportieve, moderne uitstraling, herkenbaar aan de V-vormige lichtsignatuur die alle VinFast-modellen delen. Binnenin valt het interieur op door de minimalistische indeling en het grote centrale scherm, dat fungeert als het hart van de bediening. De afwerking is modern en strak, met gebruik van eigentijdse materialen. Ondanks de compacte buitenmaten biedt de VinFast VF 6 voldoende ruimte voor vijf inzittenden en met een inhoud van 350 liter is er ook aan bagageruimte geen gebrek. Daarmee sluit het model goed aan bij de wensen van Europese automobilisten.
VinFast VF 6 altijd volledig elektrisch
Net als alle recente VinFast-modellen heeft de VF 6 een volledig elektrische aandrijflijn. Het merk heeft zichzelf tot doel gesteld om uitsluitend volledig elektrische modellen te produceren en de VinFast VF 6 speelt daarin een sleutelrol als instapmodel. Voor de batterijen gebruikt VinFast cellen van toonaangevende leveranciers, die in de eigen fabriek verder worden samengesteld. Ook voor de VinFast VF 6 geldt dat klanten kunnen kiezen voor een batterijabonnement of de auto inclusief batterij. Daarmee wil VinFast flexibiliteit bieden en de aanschafprijs verlagen. De VinFast VF 6 combineert zo een bereikbare prijsstelling met moderne elektrische technologie en vormt een belangrijke troef in de Europese strategie van het merk.