AutoRAI.nl, elke dag autonieuws
ZERauto logo

Vernieuwde e-Golf oogt strakker en rijdt verder

 •  ZER Autonieuws

Hij komt niet helemaal als een verrassing. Eerder dit jaar liet een VW-topman al doorschemeren dat er een verbeterde e-Golf in de pijpleiding zit. Nu hebben we alle details.

De huidige Volkswagen e-Golf heeft een accucapaciteit van 24,2 kWh en kan in theorie een afstand van 190 km afleggen. De vernieuwde versie is voorzien van een 35,8 kWh-accupakket, waarmee de actieradius toeneemt tot 300 km. Dat komt overeen met ongeveer 200 praktijkkilometers.

Met de 7,2 kW on-board lader is de batterij via een regulier laadstation in minder dan zes uur opgeladen. Via een snellader kan de batterij in minder dan een uur voor 80% worden bijgeladen.

Behalve de verbeterde batterij is ook de elektromotor iets krachtiger geworden. Met 98 kW (134 pk) en 290 Nm spurt de elektrische e-Golf nu in minder dan tien seconden van 0 naar 100 km/u, terwijl de topsnelheid 150 km/u bedraagt.

Verder is de Volkswagen e-Golf op dezelfde wijze vernieuwd als de reguliere Golf eerder deze maand. Kenners herkennen direct de nieuwe (LED) koplampen en achterlichten. In het interieur zien we een volledig digitaal instrumentarium (Active Info Display) en een infotainmentsysteem met een grotere touchscreen (9,2 inch).

Verder kun je rekenen op een reeks nieuwe veiligheids- en assistentiesystemen, waaronder City Emergency Braking met voetgangersherkenning, Lane Assist en Adaptive Cruise Control.

Over de Nederlandse introductie van de vernieuwde Volkswagen e-Golf is nog niets bekend.

3 reacties
  1. Erik zegt:

    Ik vind het een leuke auto maar zo jammer dat de accu-upgrades maar zo ‘incrementeel’ zijn, 11kWh erbij, jippie… BMW idem 22->33, Hyudai Ioniq net op de markt met 28kWh. Kom op jongens, tesla zit al jaaaaren op 60kWh, GM / Opel nu en Nissan heeft ook een 60kWh pack, schijnt het…

    Heb nu een 1e generatie Leaf en als ik meer range wil moet ik dus een nieuwe auto kopen en dan niet ‘voor mij nieuw’ maar, nieuw, nieuw.

    Ik ga echt geen 40.000 uitgeven voor 10 of 20kWh meer, sorry. 50 of 60 kWh minimaal.

  2. Jaap zegt:

    Voor mij zou het prima voldoen.

    VW schrijft aanzienlijk minder snel af dan alle andere merken en dat is mij ook meer waard dan een handjevol kWh meer

  3. Marcel zegt:

    Klein minpuntje…Al zou je er 1 willen kopen, ze staan al maanden op ‘uitverkocht’ op de website van volkswagen.nl. Ze lopen te schreeuwen dat ze tig elektrische auto’s gaan verkopen voor 2020 maar op dit moment verkopen ze dus al maanden nul vol elektrische auto’s.


Reageer

Meer autonieuws