achtergrondafbeelding
Autotest 2017 Opel Ampera-e

7 reacties

  1. Ben van Buitenen schreef:

    Ik heb de Ampera e als tijdelijke auto in afwachting van een Kia E Niro. Ik ben positief verrast door deze auto, vooral de binnenruimte is prima. Ik moest even aan de stoelen wennen, maar die zijn eigenlijk best goed ( ik rijd 50.000 per jaar). Het ontbreken van Navi is raar, zeker in een electrische auto verwacht je functionaliteit die bereik en beschikbare laadvoorziening moet matchen. Overigens kan je met Android icm Android auto gewoon prima navigeren. Ook jammer dat er geen afstandsafhankelijke cruiscontrol op zit. Maar verder is het gewoon een prima auto. Jammer dat Opel zijn verkoopkanaal er niet op had ingericht, dit had namelijk een verkoopkanon kunnen worden, en nu stoppen ze er zelfs mee!

  2. Fred Demmenie schreef:

    Wij zijn net terug van een vakantie met onze Opel Ampera-e (aangeschaft in november 2018) heen en terug naar Almunecar in Zuid Spanje. De heenweg was een avontuur i.v.m. af en toe slecht functionerende laadpompen in Frankrijk en Spanje en gewenning. Op de terugweg ging alles veel vlotter omdat we wisten waar we zonder problemen konden laden. Ook moesten we diverse oplaadpassen en oplaadapps gebruiken. Al met al een interessante reis voor nieuwe e-rijders. Ik heb een levendig verslag gemaakt van deze reis, die ik eventueel wil delen met geïnteresseerden of wil downloaden op deze website! We zijn ZEER positief over onze electrische auto!! Fred.

  3. R. Jongen schreef:

    Ampera E nu 4 weken in gebruik ….. en ben 100% tevreden. Actieradius is gemiddeld 400 km en de stoelen (bekleding stof) voldoen prima. Mogelijk dat bij mensen met een te hoge BMI ze minder prettig zitten, dan zou ik zeggen ga werken aan je BMI en je zit prima.
    Ik ben benieuwd hoe de vakantie rit naar het Comomeer verloopt ….. ben nu de planning aan het maken. En anders onthaast ik gewoon; bij elk fatsoenlijk hotel zijn laadpalen.
    Voorheen Opel Insignia gereden (4 jaar / 210.000 / diesel ) –> prima auto, maar slecht voor mijn oren (Tinitus), slecht voor m’n linker kuit (zwaar schakelpedaal ….. file rijden was pijnlijk) EN ik zorg voor minder slechte lucht voor de mensen in dorpen, steden en langs de snelweg.
    VERBRUIK DIESEL 100 km = € 6,50 …… Ampera E 100 km = € 3,35 (16 kWh per 100 km

  4. Paul schreef:

    Ik heb de Launch-versie sinds medio november 2017 en inmiddels 17000 km op de teller staan. Het was in het begin wennen. De auto is zeer stug geveerd. Over een hobbelig wegdek wordt je van links naar rechts geschud. Heel onprettig. De actieradius is prima en komt overeen met die uit de testritten, waarbij de buitentemperatuur grote invloed heeft. De afwerking is inderdaad Amerikaans en slecht. Dan heb ik het niet over de gebruikte materialen. De bestuurdersdeur sluit niet goed af en zit scheef in het portier. Het dashboard zit niet goed, waardoor de afstand tot de beide voorportieren ruim 1 cm verschilt. Dat is geen gezicht, maar niet te herstellen. Het is (gelukkig) een leaseauto.

  5. Henk schreef:

    Beste Rolf,
    Ik rijd nu ruim een maand in een Ampera e maar ervaar geen enkel probleem met zitcomfort.

  6. Ronald schreef:

    De Opel Ampera-e heeft geen adaptive cruise control. Het display geeft de afstand tot de voorganger wel aan in seconden, maar daar wordt niets mee gedaan.

  7. Rolf schreef:

    Ik mis 1 heel belangrijk minpunt aan deze auto: ik heb zelden zulke slechte stoelen meegemaakt. Ik heb een proefrit van 3 uur in deze auto gemaakt, omdat ik veel kilometers maak. Maar de stoelen hebben het rijgenot, wat je zeker in deze auto hebt, helemaal verziekt. Ik begrijp niet dat Opel (sorry Chevrolet) in een dergelijke auto, stoelen van deze kwaliteit kan plaatsen.
    Voor mij de reden om af te zien van deze auto!
    Voor de rest ben ik het helemaal eens met deze autotest.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen